Champion (Legend #3)

   

📚: Champion (Legend #3)
✏️: Marie Lu
📊: 4/5




I sommras läste jag del två i serien Legend. Nu har jag läst den tredje och vad jag trodde var den avslutande delen. Under tiden jag läste boken såg jag att det nu inte var den sista delen. Det kom tydligen ut en fjärde del i maj i år. Även om jag kanske inte har böckerna i Legendserien som favoriter så är jag en sån som måste läsa hela serien. Jag kommer därför att läsa den fjärde delen. 

I Champion som då är den tredje delen i Legendserien så tycker jag att handligen är den bästa av de tre böckerna. Det är det värsta kriget någonsin mellan kolonierna och republiken och det krisar lika mycket mellan June och Day som det krisar mellan kolonierna och republiken. 

Koloniernas plan är att sprida den pågående pesten ytterligare och republiken tvingas ta hjälp från ett annat land som man tidigare inte visste att de hade kontakt med. Republiken tar hjälp av ett annat land och i utbyte mot landmassa vill de ha ett botemedel.

Som vanligt går vissa personer undercover och säger att de slåss förr ett lag för att sedan förråda andra sidan. Det gäller hela tiden att hålla koll på vem som nu tillhör vem och vad de vill. 

Det avslutas med ett snabbt tempo vilket jag tycker är bra då jag ibland kan tycka att det i tidigare böcker saknat ett tempo och att man kanske trampat lite vatten. 

Det är ju en ungdomsbok och då kan det väl inte sluta på ett dåligt sätt. Kanske hade det slutat annorlunda om författaren Marie Lu redan hade skrivit del fyra. Nu ska det bli spännande att senare ta sig ann den fjärde delen. utomstående 

Har du läst boken? Vad tyckte du? Kommentera gärna nedan eller släng in en kommentar på instagram!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Älskade terrorist: 16 år med militanta islamister

Lektioner i kemi

Barnens ö