Tre sekunder

📚: Tre sekunder
✏️: Anders Roslund och Börge Hellström.
📊: 3/5


Jag hade troligtvis inte läst den här boken om jag i höstas inte vunnit en tävling hos Akademibokhandeln där jag bland många andra böcker vann boken Tre sekunder. När jag sedan berättade för en kollega att jag vunnit en tävling där boken fanns med ville han genast låna den. Det var nämligen så att han läst många böcker från samma författare, Anders Roslund och Börge Hellström, men inte just Tre sekunder.

Han tyckte boken var så bra och tyckte att jag måste läsa den. Nu, bättre sent än aldrig har jag läst boken och är inte riktigt på samma entusiastiska nivå som min kollega.

När folk frågar mig vad jag tyckte om boken säger jag alltid att den var ungefär 200 sidor för lång. Jag tycker att det var en spännande handling men att den i vissa partier var lite seg och några delar kunde man ha hoppat över då det inte var relevant för handlingen. Jag vet att det är en följetong och att det finns en historia runt karaktärerna i boken sedan tidigare och eftersom det här är första boken jag läser i serien men är den femte boken i  serien så kan det vara därför jag tycker som jag tycker. 

I höstas kom även filmatiseringen av boken som jag ännu inte sett men som ska bli intressant att se när den kommer till en streamingtjänst.

I tävlingen ingick också böckerna tre minuter och tre timmar där man också får följa med Evert Grens. Dom kommer jag inte att läsa nu utan tar dom vid ett senare tillfälle.

Har du läst boken eller sett filmen? Kommentera gärna här nedan eller släng in en kommentar på Mammas lilla bibliotekarie på Instagram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Älskade terrorist: 16 år med militanta islamister

Lektioner i kemi

Barnens ö