Jag har startat en bokcirkel!

En hög med böcker med ett par glasögon ovanpå.
Hurra!! Jag har  startat en bokcirkel!

I höstas vann jag en tävling på, jag tror det var facebook, som handlade om bokklubbar/bokcirklar. I den tävlingen vann jag fem exemplar av boken, Små eldar överallt av Celeste Ng. Min tanke var då att starta en bokcirkel med mina kollegor som jag vet också plöjer en massa böcker. Det drog ut på tiden och sen kom det en pandemi och satte käppar i hjulet. 

Nu har jag äntligen tagit tag i det här med bokcirkel och tänkt att Corona ska inte få stoppa en bokmal som jag. Därför bjöd jag in mina kollegor och tänker att vi har diskussioner och möten kring böckerna via Zoom. Zoom använder vi nämligen dagligen i vårt arbete och tänkte att det också var perfekt för bokprat.

Eftersom jag vann ganska många exemplar av boken Små eldar överallt, så är det den första bok vi läser. Alla har sedan fått skicka in förslag på vilken bok de vill att vi läser och när alla läst klart Små eldar överallt kommer jag i samband med att vi pratar om den boken, att lotta fram vilken bok vi ska läsa näst. 

Recension kommer inom kort om boken Små eldar överallt. Jag kan ge en fingervisning om att den inte kommer att få en dålig recension.

Är du med i en bokcirkel/bokklubb? Har du rekomendationer på böcker som passar läsare som både män och kvinnor som är mellan 23-60 år, tar jag gärna emot tips.

Kommentera gärna här nedan eller släng in en kommentar på Mammas lilla bibliotekarie på Instagram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Älskade terrorist: 16 år med militanta islamister

Lektioner i kemi

Barnens ö