Ö-dagbok

📚: Ö-dagbok
✏️: Klas Beyer
📊: 5/5


De som känner mig vet att jag de senaste åren följer Robinson, ni vet tv-programmet som år på TV4 och leds av Anders Öfvergård. Förra året vann Klas Beyer det hela och som personlig sak med på ön hade han en dagbok. Dagboken han skrev på ön har han nu förvandlat till en ljudbok med titeln Ö-dagbok. 

I dagboken får vi följa med på hela hans resa, från det han söker in till programmet och när han tar sig ett sista dopp som robinsonvinnare på ön Fiji.

Det är en intressant historia som tar oss bakom kulisserna där det märks tydligt att deltagarna inte behandlas som divor utan det är många order och tydliga instruktioner. 

Det är mycket man får veta som man kanske inte tänker på att det går till som det gör utan att man tror att allt filmas med en tagning, vilket det inte är. 

Klas Beyer har själv läst in ljudboken och med en behaglig röst tas man med till Fiji. Jag vill också lägga till att han är duktig på att imitera de olika deltagarna och även om jag inte kommer ihåg namnet på alla så får jag fram en bild på hur de såg ut genom att Klas får till de olika dialekterna på personerna. 

Jag tycker alla ska lyssna på boken men kanske att den blir snäppet mer intressant om man har tittat på Robinson som tvprogram. 

Mitt intresse för ljudböcker är egentligen inte så stort men jag fick en lyssning på Storytel som present av en kollega som visste att jag ville lyssna på boken. Tack för det!

Har du lyssnat boken? Vad tyckte du? Kommentera gärna nedan eller släng in en kommentar på instagram!





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Älskade terrorist: 16 år med militanta islamister

Lektioner i kemi

Barnens ö