Per Holknekt 1960-2014

📚: Per Holknekt 1960-2014
✏️: Per Holknekt
📊: 5/5

Fösta gången jag hörde talas om Per Holknekt var jag ungefär 13 år. Han var då en av deltagarna i första säsongen av Big Brother. Han vann inte men han är den deltagaren som jag kommer ihåg tydligast. Sedan dess har denna man dykt upp lite då och då och jag har varit lika facinerad av honom sedan jag såg honom första gången år 2000.

Jag vet inte vad det är som gör att jag facineras av Per. Att allt han verkar ta i blir till guld eller så är det att jag också önskat att jag kunde åka skateboard. Och ja jag vet att han också haft sina nederlag och att han själv skriver att han inte har lyckats med allt. Han var t.ex. hemlös när han sökte till Big Brother och alla företag har inte fungerat. 

I boken får vi följa med honom från det år han föddes 1960 till det året som boken skrevs 2014. Det känns nästan som om han levt två liv. Ett liv i USA och ett liv i Sverige. Inte samtidigt men första hälften av livet i USA och hälften i Sverige. 

Läs boken och låt dig inspireras av drivet denna man besitter och lär dig en hel del av hur skateboardkulturen kommit till. Följ med på en läsupplevelse som liknar en berg- och dalbana, den här boken kommer att finnas med mig länge! Nästa gång han håller i en föreläsning hoppas jag att jag får chansen att vara med och lyssna.
 
Har du läst boken? Vad tyckte du? Kommentera gärna nedan eller släng in en kommentar på instagram!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Älskade terrorist: 16 år med militanta islamister

Lektioner i kemi

Barnens ö