Pachinko

    

📚: Pachinko
✏️: Min Jin Lee
📊: 2/5



Det är inte ofta jag tycker att en bok aldrig tar slut men det här var en sån bok. Förlåt Michelle om du läser det här, men den var inte alls i in smak. Anledningen till att jag också ber om ursäkt till en tjej som heter Michelle är för att det var hennes bidrag till bokcirkeln. Jag vet också att hennes betyg är så mycket högre än det jag gett.

Man får följa med i en resa från sent 1800-tal fram till 1980-talet. Personerna man får följa med är en berättelse som följer de olika generationerna i en släkt. 

Samtidigt som vi får följa alla dessa personer, för det är många att hålla reda på, pågår en konflikt mellan Korea och Japan.

Det är elände och död på var och varannan sida och det fanns inte mycket glädje i boken. Visst det utspelar sig under en tid då det är konflikter mellan länder men lite glädje hade inte gjort något. 

När jag började läsa boken trodde jag att pachinko var ett namn och att det skulle vara en pojke man skulle få följa i någon generation. Tänk så fel jag hade! Pachinko är en slags spelmaskin. Kolla HÄR!

Betyget blir inte bra men samtidigt kanske det inte är rättvist eftersom jag själv inte hade valt att läsa denna bok själv. Alla kan inte tycka om alla böcker. Smaken är som baken, delad!

Har du läst boken? Vad tyckte du? Kommentera gärna nedan eller släng in en kommentar på instagram!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Älskade terrorist: 16 år med militanta islamister

Lektioner i kemi

Barnens ö