För dig fångad (Crossfire #4)

     

📚: För dig fångad
✏️: Sylvia Day
📊: 3/5




För dig fångad är den fjärde delen av totalt fem delar i Crossfireserien. Det var ett tag sedan, våren 2018, jag läste de tre tidigare delarna så i början fick jag tänka efter vilka personerna i boken var. När jag väl kommit in i boken är den vädigt lättläst. 

Jag skulle vilja påstå att boken påminner om bokserien femtio nyanser av E.L James. Det är ganska mycket sexscener så vill man inte läsa det så ska du inte läsa denna bok. Inte heller de andra tidigare böckerna.  

För dig fångad är hittills den som jag tycker varit minst bra. Jag kommer självklart att ta mig an den femte och sista delen men har en eller fler böcker jag känner att jag vill läsa innan.

Det är mycket gräl i boken som jag tycker återkommer genom hela boken vilket jag tycker varit lite tråkigt. Du behöver ha läst de tidigare delarna för att kunna änga med i bakgrundshistorier och tidigare händelser. 

Relationen mellan Eva och hennes lägenhetskompis är i boken nästan mer intressant att följa än den mellan huvudkaraktärerna. Nu kanske det låter som en totalsågning av boken men så är inte fallet. Den är helt okej om man som sagt läst de tidigare delarna.  

Har du läst boken? Vad tyckte du? Kommentera gärna nedan eller släng in en kommentar på instagram!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Älskade terrorist: 16 år med militanta islamister

Lektioner i kemi

Barnens ö